5 CONVERTERENDE WOORDEN OM CONTENT TE PIMPEN
Je maakt graag content. Lekker blijven doen.
Wil jij dat de lezer reageert zet dan converterende content in.
Wat is nou converterende content? Content met een doel.
Je hoort het woord conversie wel vaker, meestal in combinatie met Sales.
Als jouw doel is om een reactie in de comments te krijgen, waardoor jouw post naar meer volgers gepusht wordt, gebruik je een call-to-action die er voor zorgt dat je lezer deze actie ook uitvoert.
Reageert de lezer dan heet dat ook conversie.
Hieronder de 5 PIMP woorden die slim zijn om in te zetten om te converteren:
1) Gemakkelijk
Gebruik het woord ‘gemakkelijk’. De lezer is lui en heeft weinig tijd.
Speel daarop in.
Vertel bijv dat ze gemakkelijk op de link kan tikken en direct iets krijgt.
Moeiteloos of zonder te veel gedoe zijn goede alternatieven.
Voorbeeld: ‘Het is heel gemakkelijk; tik op de link en vul alleen maar jouw email in, meer hoef je niet te doen’.
2) Gratis
Heb je een eBook dat gratis gedownload kan worden benoem specifiek het woord ‘gratis’.
Wij Nederlanders zijn gek op free stuff.
Het triggert ons brein om te handelen.
Voorbeeld: ‘download hier het gratis eBook’.
3) Nu
Wanneer je het woord ‘nu’ implementeert in je content, wil de lezer het ook meteen doen.
Het creëer een bepaalde urgentie.
En triggert het brein dat het bang is om iets te missen.
Voorbeeld voor de bovenste 3 woorden in 1 zin: ’tik heel gemakkelijk op de link om het gratis eBook nu te downloaden’.
En denk je bij de gebiedende wijs jakkie zo praat ik nooit.. wéét dan dat jouw lezer no time to waste heeft en die duidelijke instructie wil om ook daadwerkelijk iets te doen.
Staat er: ‘het zou zo ontzettend fijn zijn als je eventueel perhaps vielleicht misschien op de link wil tikken, je deze opent en bekijkt of je jouw email adres gaat achterlaten’, dan ben je de lezer kwijt & dan is het 100% zeker dat de actie niet uitgevoerd wordt.
4) Investeren
Gebruik het woord ‘investeren’ ipv het kost je.
Het levert iets op waar je de nadruk oplegt. Benoem wat het resultaat is van de investering.
Het woord investeren klinkt sexy, hoopvol, geeft kracht en energie.
Het woord kosten impliceert schaarste, te kort, doet pijn, is niet prettig.
Dus gebruik investeren om jouw content mee te pimpen.
5) Exclusief
Daarmee benadruk je dat het een buitenkans is.
Exclusief voor jou of exclusief voor deze prijs.
Laat je weten of je met deze woorden jouw content gaat pimpen? Supertof!
Lie(f)s