CONTENT WAT IS DAT?

Laatst zei een vriendin tegen mij. ‘Lies, toen ik jouw nieuwe Insta account zag, dacht ik: okee. Content. Is ze blij? Of bedoelt ze ‘inhoud’, maar van wat? Wist ik veel waar je het over had. Toen ik eindelijk de tijd had om es goed te lezen, dacht ik.. aha. Goh, wat interessant’.

Inmiddels volgt ze mijn tips op voor haar business account, durft ze alles om haar winkel in de kijker te zetten en is ze sindsdien mijn graadmeter of wat ik doe duidelijk is.

Ingewikkelde termen als content,  reels, feed, stories, algoritme, Link in bio.. ik snap dat het allemaal duizelt, ja. Wanneer je niet op de hoogte bent, stop je dus met lezen en  lopen wij elkaar en business mis.
Hoe zonde is dat!

Dus bedacht ik hoe kan ik er voor zorgen dat ik ook deze doelgroep kan bedienen.

Uitleg bijzondere woorden:

Feed zijn de posts, ofwel de foto met een tekst die je plaatst op jouw eigen pagina. 
Hashtag is het # teken dat je voor een woord plaatst om gevonden te worden.
Stories zijn de verhaaltjes die je bovenin ziet op jouw homepage (met huisje links onderaan).
Reels zijn korte filmpjes van 15 tot 30 seconden (a la TikTok) met muziek.
Algoritme is het systeem, dat ervoor zorgt dat je bepaalde posts wel voorbij ziet komen en sommige niet.
Link in bio (biografie dus) vind je in het profiel van diegene, die dit noemt in de tekst bij de foto. Je klikt op de link om rechtstreeks naar de blog, website, webshop of het product doorgeklikt te worden. 

In de komende Blogs zal ik per onderwerp gedetailleerder dan hierboven uitleg geven en ook vertellen hoe je deze het beste in kunt zetten. 

Mis ik nog woorden waarvan je niet begrijpt wat er wordt bedoeld? Heb je vragen hierover? Laat het me weten. 

Lie(f)s

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *