Lies klantreis lila trui

HOE JE IN 6 STAPPEN JOUW KLANTREIS INZICHTELIJK MAAKT

Vanmorgen plaatste ik de supergave reacties op de Workshop als reviews op mijn website. Reviews zijn belangrijk voor de overtuigingsfase van jouw potentiële klanten. 
 
En dan gebeurt er iets in mijn hoofd. De overtuigingsfase is 1 van de onderdelen van de klantreis.
 
Waarom deel ik niet wat de 6 stappen van die klantreis zijn?
 
Ik neem je dus mee bij de reis die jouw klant maakt bij de aanschaf van jouw product of dienst. 
 
Want onderneem jij wel met focus op de impact die je maakt?
 
Of je nu en product of een dienst hebt, je onderneemt vanuit je hart. Met passie. 
Het is zaak om dat ook over te brengen. 
 
Het aanschaffen van een product of dienst is voor 95% een emotioneel proces. Die laatste 5% beslis je met jouw hoofd. 
 
Breng daarom voor jezelf eerst de klantreis in kaart. 
 
Hoe? In 6 stappen:
 
1) bewustwordingsproces
Maak je doelgroep bewust dat ze jouw product of dienst nodig hebben. Vaak is het voor 60% van jouw doelgroep niet bewust van wat het hen oplevert. 
Leg uit wat er gebeurt: ‘wat ze missen, ze niet voor elkaar krijgen, waar ze tegen aanlopen’ wanneer ze het niet ‘afnemen’. Hiermee creëer je bewustwording. 
 
Mijn voorbeeld? Weet dat wanneer je zelf blijft proberen, je op deze manier blijft doorkabbelen èn je over een jaar nog steeds op hetzelfde punt in jouw business staat. 
 
2) identificatieproces:
Zorg er voor dat jouw doelgroep denkt: ‘Hey, ze heeft gelijk ik heb … nodig’. Dit doe je door jouw boodschap helder te communiceren èn daarmee zichtbaar te zijn. Advertenties op de Socials werken dan echt het beste. Zet hier een weggever in of gratis uitleg over jouw product. Iets laagdrempelig. Mensen zijn online nogal wantrouwend. 
 
Mijn voorbeeld? Ik blijf herhalen dat je mij nodig hebt om jouw online business te upliften. Je de juiste klanten aantrekt als een magneet door mij in de hand te nemen. Ik bied mijn gratis eBooks aan en deel inzichten/verhalen over mijn 25+ jarenlange ervaring en kennis op het gebied van Marketing & Media.
 
3) overtuigingsproces:
Mensen gaan op onderzoek uit, ze bekijken andere aanbieders. Van wie wil ik dit aanschaffen? Zorg dan ook dat ze een (oprechte) emotionele verbinding krijgen met jou. Ze komen bij jou om jou. Ze kopen als het ware de relatie met jou. 
 
Mijn voorbeeld: ik laat weten dat ik jouw potentieel zie, dat uitvergroot. Dat ik jou zie en hoor. Ik deel mijn eigen proces, mijn schijthommelige belemmeringen om iets niet te doen. Zodat jij jezelf in mij herkent. 
 
4) mentale overtuigingsfase:
Nu speelt het ego een grote rol. ‘Kan het nu?’, ‘Heb ik het geld wel?’ 
Mensen kiezen automatisch voor zekerheid en veiligheid. Ga helpen in deze fase bij het beslissingsmoment. Duw het niet door de strot. Al weet je dat dit is wat iemand nodig heeft. Je kan wel prikkelen met urgentie. Denk aan een startdatum, geef aan wat iemand mist wanneer diegene niet beslist bij jou af te nemen. Laat het wel háár keuze zijn. Wees okee met een nee. 
 
5) aankoopproces:
Zorg voor zo min mogelijk deuren. Help herinneren, herhaal. En gebruik reviews. Jij kunt wel vinden dat jouw product of dienst aansluit.. mensen willen weten wat anderen vinden over jou of jouw product. 
 
6) klant-fan proces:
Hoe je van een tevreden klant een ambassadeur maakt is door te vragen om reviews te geven met concrete voorbeelden van hun resultaat. En dit te delen. Beloon jouw klant. Wees gul.  
 
Ga je met mij samenwerken dan komen deze fases natuurlijk ook aanbod. 
 
Laat gerust een bericht achter hier op de website of stuur een DM in Instagram wanneer je hier vragen over hebt.  
 
Lie(f)s 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.